Зміст занять творчої групи




з/п
Теми занять
Короткий зміст
1 Основи індивідуального консультування

Тема: Основи індивідуального консультування
Мета: Сформувати у учасників творчої групи уявлення про базові навички здійснення психологічного консультування, кризової інтервенції, супервізії.

Організаційна складова консультування (формальні і процесуальні компоненти). Терапевтичний простір та структурна організація процесу психологічного консультування. Встановлення контакту. Активне вислуховування. Скарга. Очікування клієнта. Проблема. Запит. Вербальне і невербальне заохочення.

Література/джерела
1.Айви А.Е., Айви М.Б., Саймек-Даунинг Л. Консультирование и психотерапия. Сочетание теории и практики. - Новосибирск, 1987. – 482 с.
2.Айви А.Е., Айви М.Б., Саймэк-Даунинг Л. Психологическое консультирование и психотерапия. Методы, теории и техники. Практическое руководство. – М.: Психотерапевтический колледж, 1999.
3.Алёшина Ю.Е. Семейное и индивидуальное психологическое консультирование. – М.: Класс, 1999.
4.Васьківська С.В. Основи психологічного консультування : підруч. / С. В. Васьківська. - 2-ге вид. - К. : Ніка-​Центр, 2011. - 424 с.
5.Малкина-Пых И. Г. Психологическая помощь в кризисных ситуациях / И.Г.Малкина-Пых. – М.: Эксмо, 2008. – 928 с.
2 Психодіагностика стресу

Тема: Психодіагностика стресу
Мета: Ознайомити учасників творчої групи із кількісними та якісними методами психодіагностики психосоціального стресу та пост травматичних стресових розладів

Поняття та критерії діагностики посттравматичного стресового розладу Кількісні інструменти дослідження стресу. Дитячий опитник психосоціального дистресу (CPDS, для дітей віком 7-18 років). Шкала оцінки впливу події (IES-R, для дітей віком 6-18 років).  Батьківська анкета оцінки рівня стресу у дитини (для оцінки дітей від 6 до 18 років). Опитник «Сильні та слабкі сторони» (SDQ) - версія для батьків та вчителів (для оцінки дітей від 4 до 18 років). Напівструктуроване інтерв’ю для оцінки травматичних переживань у дітей за DSM-5.
Сфокусоване групове інтерв’ю. Проективна методика «Людина під дощем»

Література/джерела
1. Тарабрина Н. Практикум по психологии поттравматического стресса, Спб, Питер, 2001, pp. 180-186.
2. Кадыров Р.В. Пост травматическое стрессовое растройство (PTSD): состояние проблемы, психоиагностика и психологическая помощь: учебное пособие/Р.В. Кадыров. – СПб.:Речь, 2012. – 448 с
 3. Психічний стрес та його ознаки у дітей та дорослих

Тема: Психічний стрес та його ознаки у дітей та дорослих 
Мета: Ознайомити учасників творчої групи з психічними, фізіологічними та соціальними проявами пост травматичного стресу у дітей та дорослих 
Психічний стрес. Нейробіологія травматичного стресу. Психічна травма. Гостра реакція на стрес. Пост травматичний стресовий розлад. Стійкість до стресу (resilience). 

Література/джерела
1. Тарабрина Н., Практикум по психологии поттравматического стресса, Спб, Питер, 2001, pp. 180-186.
2. Кадыров Р.В. Пост травматическое стрессовое растройство (PTSD): состояние проблемы, психоиагностика и психологическая помощь: учебное пособие/Р.В. Кадыров. – СПб.:Речь, 2012. – 448 с
3. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період : [метод. рек.] / авт. кол.: Н. П. Бочкор, Є. В. Дубровська, О. В.Залеська та ін. ; [упор.: Н. В. Лунченко, Л. Л. Сідєльнік]. – К. : МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. – 84 с.
4. Принципи надання первинної психологічної допомоги під час гуманітарних катастроф

Тема: Принципи надання первинної психологічної допомоги під час гуманітарних катастроф
Мета: ознайомити учасників творчої групи із основними принципами та етапами надання первинної психологічної допомоги

Особливості надання первинної психологічної допомоги у навчальному та дошкільному навчальному закладах. Встановлення контакту. Комфорт та безпека. Стабілізація психічного стану. Сум та опрацювання втрати. Інформування. Практична підтримка. Відновлення контакту із соціальним оточенням. Стратегії подолання стресу. Робота з батьками 

Література/джерела
1.Малкина-Пых И.Г. Экстремальные ситуации/ И.Г. Малкина-Пых. – М.: Эксмо, 2005. – 960 с. – (Справочник практического психолога).
2.Смирнов Б.А., Долгополова Е.В. Психология деятельности в экстремальных ситуациях/ Б.А. Смирнов, Е.В. Долгополова. – 2 изд. испр., доп. – Х.: Изд-во Гуманитарный центр, 2008 – 292 с.
3.Осипова А.А. Справочник психолога по работе в кризисных ситуациях/ А.А. Осипова – Изд. 2-е. – Ростов н/Д: Феникс, 2006. – 315 с.
5. Програми розвитку навичок психологічного відновлення у дітей різних вікових груп

Тема: Програми розвитку навичок психологічного відновлення у дітей різних вікових груп
Мета: ознайомити учасників творчої групи із складовими частинами програми психологічного відновлення після травмуючої події
Встановлення контакту. Вивчення потреб. Навички керування пост травматичними реакціями. Навички переформулювання негативних думок. Навички вирішення проблемних ситуацій. Сприяння психосоціальному благополуччю за допомогою спорту та фізичних вправ. Принципи групової фасилітації.

Література/джерела
1.Сборник материалов по профилактике и психотерапии посттравматического расстройства у детей. –  К: ПАДАП, 2014. – 122 с.
2.Черепанова, Е. М. Психологический стресс: помоги себе и ребенку / Е. М. Черепанова. – М. : Академия, 1997. – 96 с.
6. Міжнародні підходи до організації психосоціальної допомоги під час гуманітарних катастроф

Тема: Міжнародні підходи до організації психосоціальної допомоги під час гуманітарних катастроф
Мета: Ознайомити учасників творчої групи із основними принципами організації психосоціальної допомоги під час гуманітарних катастроф
Визначення психосоціальної допомоги. Піраміда психосоціальної допомоги. Огляд психосоціальних програм. Принципи побудови психосоціальних програм. Завдання психосоціальних програм. Критерії оцінки ефективності психосоціальних програм. Аналіз результатів, підготовка звіту та поширення досвіду

Література/джерела
1.Юл У., Уильямс Рут М.Стратегия вмешательства при психических травмах, возникших в следствии масштабных катастроф. Сборник. Детская и подростковая психотерапия под редакцией Лейна Д., Миллера Э. – СПб. – Питер, 2001.  – 448с.

Немає коментарів:

Дописати коментар