№
з/п
|
Теми занять
|
Короткий зміст
|
|
1 Основи індивідуального консультування
|
|||
Тема: Основи індивідуального консультування
Мета: Сформувати у учасників
творчої групи уявлення про базові навички здійснення психологічного
консультування, кризової інтервенції, супервізії.
|
Організаційна
складова консультування (формальні і процесуальні компоненти). Терапевтичний простір та структурна організація
процесу психологічного консультування. Встановлення контакту. Активне
вислуховування. Скарга. Очікування клієнта. Проблема. Запит. Вербальне і
невербальне заохочення.
|
||
Література/джерела
1.Айви А.Е., Айви М.Б.,
Саймек-Даунинг Л. Консультирование и психотерапия. Сочетание теории и
практики. - Новосибирск, 1987. – 482 с.
2.Айви А.Е., Айви М.Б.,
Саймэк-Даунинг Л. Психологическое консультирование и психотерапия. Методы,
теории и техники. Практическое руководство. – М.: Психотерапевтический
колледж, 1999.
3.Алёшина Ю.Е. Семейное
и индивидуальное психологическое консультирование. – М.: Класс, 1999.
4.Васьківська С.В.
Основи психологічного консультування : підруч. / С. В. Васьківська. - 2-ге
вид. - К. : Ніка-Центр, 2011. - 424 с.
5.Малкина-Пых И. Г.
Психологическая помощь в кризисных ситуациях / И.Г.Малкина-Пых. – М.: Эксмо,
2008. – 928 с.
|
|||
2 Психодіагностика стресу
|
|||
Тема: Психодіагностика стресу
Мета: Ознайомити учасників
творчої групи із кількісними та якісними методами психодіагностики
психосоціального стресу та пост травматичних стресових розладів
|
Поняття та критерії
діагностики посттравматичного стресового розладу Кількісні інструменти
дослідження стресу. Дитячий опитник психосоціального дистресу (CPDS, для
дітей віком 7-18 років). Шкала оцінки впливу події (IES-R, для дітей віком 6-18 років). Батьківська анкета оцінки рівня стресу у
дитини (для оцінки дітей від 6 до 18 років). Опитник «Сильні та слабкі
сторони» (SDQ) - версія для батьків та вчителів (для оцінки дітей від 4 до 18
років). Напівструктуроване інтерв’ю для оцінки травматичних переживань у
дітей за DSM-5.
Сфокусоване групове
інтерв’ю. Проективна методика «Людина під дощем»
|
||
Література/джерела
1. Тарабрина Н.
Практикум по психологии поттравматического стресса, Спб, Питер, 2001, pp.
180-186.
2. Кадыров Р.В. Пост
травматическое стрессовое растройство (PTSD): состояние проблемы,
психоиагностика и психологическая помощь: учебное пособие/Р.В. Кадыров. –
СПб.:Речь, 2012. – 448 с
|
|||
3.
Психічний стрес та його ознаки у дітей та дорослих
|
|||
Тема: Психічний стрес та його ознаки у дітей та
дорослих
Мета: Ознайомити учасників
творчої групи з психічними, фізіологічними та соціальними проявами пост
травматичного стресу у дітей та дорослих
|
Психічний стрес.
Нейробіологія травматичного стресу. Психічна травма. Гостра реакція на стрес.
Пост травматичний стресовий розлад. Стійкість до стресу (resilience).
|
||
Література/джерела
1. Тарабрина Н., Практикум по психологии поттравматического стресса,
Спб, Питер, 2001, pp. 180-186.
2. Кадыров Р.В. Пост травматическое стрессовое растройство (PTSD):
состояние проблемы, психоиагностика и психологическая помощь: учебное
пособие/Р.В. Кадыров. – СПб.:Речь, 2012. – 448 с
3. Соціально-педагогічна
та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період
: [метод. рек.] / авт. кол.: Н. П. Бочкор, Є. В. Дубровська, О.
В.Залеська та ін. ; [упор.: Н. В. Лунченко, Л. Л. Сідєльнік]. – К. :
МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. – 84 с.
|
|||
4. Принципи надання первинної психологічної
допомоги під час гуманітарних катастроф
|
|||
Тема: Принципи надання первинної психологічної
допомоги під час гуманітарних катастроф
Мета: ознайомити учасників творчої
групи із основними принципами та етапами надання первинної психологічної
допомоги
|
Особливості надання
первинної психологічної допомоги у навчальному та дошкільному навчальному
закладах. Встановлення контакту. Комфорт та безпека. Стабілізація психічного
стану. Сум та опрацювання втрати. Інформування. Практична підтримка.
Відновлення контакту із соціальним оточенням. Стратегії подолання стресу.
Робота з батьками
|
||
Література/джерела
1.Малкина-Пых И.Г. Экстремальные
ситуации/ И.Г. Малкина-Пых. – М.: Эксмо, 2005. – 960 с. – (Справочник
практического психолога).
2.Смирнов Б.А., Долгополова Е.В.
Психология деятельности в экстремальных ситуациях/ Б.А. Смирнов, Е.В.
Долгополова. – 2 изд. испр., доп. – Х.: Изд-во Гуманитарный центр, 2008 – 292
с.
3.Осипова А.А. Справочник психолога по
работе в кризисных ситуациях/ А.А. Осипова – Изд. 2-е. – Ростов н/Д: Феникс,
2006. – 315 с.
|
|||
5. Програми розвитку навичок психологічного
відновлення у дітей різних вікових груп
|
|||
Тема: Програми розвитку навичок психологічного
відновлення у дітей різних вікових груп
Мета: ознайомити учасників творчої
групи із складовими частинами програми психологічного відновлення після
травмуючої події
|
Встановлення
контакту. Вивчення потреб. Навички керування пост травматичними реакціями.
Навички переформулювання негативних думок. Навички вирішення проблемних
ситуацій. Сприяння психосоціальному благополуччю за допомогою спорту та
фізичних вправ. Принципи групової фасилітації.
|
||
Література/джерела
1.Сборник материалов по профилактике и
психотерапии посттравматического расстройства у детей. – К: ПАДАП, 2014. – 122 с.
2.Черепанова, Е. М.
Психологический стресс: помоги себе и ребенку / Е. М. Черепанова. – М. :
Академия, 1997. – 96 с.
|
|||
6. Міжнародні підходи до організації
психосоціальної допомоги під час гуманітарних катастроф
|
|||
Тема: Міжнародні підходи до організації психосоціальної допомоги під час
гуманітарних катастроф
Мета: Ознайомити учасників творчої групи із основними
принципами організації психосоціальної допомоги під час гуманітарних
катастроф
|
Визначення
психосоціальної допомоги. Піраміда психосоціальної допомоги. Огляд
психосоціальних програм. Принципи побудови психосоціальних програм. Завдання
психосоціальних програм. Критерії оцінки ефективності психосоціальних
програм. Аналіз результатів, підготовка звіту та поширення досвіду
|
||
Література/джерела
1.Юл У., Уильямс Рут
М.Стратегия вмешательства при психических травмах, возникших в следствии
масштабных катастроф. Сборник. Детская и подростковая психотерапия под
редакцией Лейна Д., Миллера Э. – СПб. – Питер, 2001. – 448с.
|
Обласна творча група практичних психологів, які здійснюють психологічну допомогу дітям та їх сім'ям, що постраждали в наслідок кризи.
Зміст занять творчої групи
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар